جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۷۲۲
جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت امیدآفرین است و اگر به وعده‌ها عمل شود قطعاً اعتماد مردم به مسئولان بازسازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار اسوه حلم و بردباری و تسلیم ناپذیری در برابر طاغوت‌های زمانه بود.

امام جمعه دیر افزود: روشنگری فلسفه قیام امام حسین (ع)، بازسازی و احیای معارف دینی، معنوی، فرهنگی و اخلاقی در دوران سخت خفقان در قالب دعا از اقدامات امام سجاد (ع) در طول عمر بابرکتشان است.

وی عنوان کرد: برای رفع بلاها بویژه ویروس منحوس کرونا، دعای هفتم صحیفه سجادیه تا پایان ماه صفر در مساجد، مصلاها، تکایا و حسینیه‌ها قرائت شود.

دخالتی در انتخاب شهردار ندارم

حسینی با بیان اینکه هیچ گاه در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم، گفت: در بحث انتخاب شهردار دیر هیچ توصیه و دخالتی نداشته‌ام.

وی با اشاره به فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی تاکید کرد: دستگاه‌های مربوطه راجع به اصل فایل و انتشاردهندگان در حال بررسی و ریشه یابی هستند.

امام جمعه دیر ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنم تا روشن شدن مسائل اظهار نظری نداشته باشند. بنده هم بعد از روشن شدن قضایا نظر خود را اعلام می‌کنم.

حسینی با تبریک روز بهورز و تقدیر از مدافعان سلامت، بیان داشت: شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از تلاش‌های شبانه روزی و طاقت فرسای مدافعان سلامت قدردانی کنند.

امام جمعه دیر با اعلام اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت هست، خاطرنشان کرد: راه حل جلب اعتماد مردم در یکی بودن حرف و عمل مسئولین است.

وی افزود: مسئولان باید مردمی و بی تکلف باشند و در این مسیر ثبات قدم داشته باشند.

امام جمعه دیر گفت: صادق نبودن و رو راست نبودن برخی مسئولان با مردم، دادن وعده‌های غیرقابل عملیاتی، عدم شفافیت و توضیح ندادن مسائل برای مردم، عدم تطابق گفتار و کردار و عدم عذرخواهی مسئولان از مردم باعث بی اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود.

وی ابراز کرد: سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا امیدآفرین است و اگر به وعده‌ها عمل شود قطعاً اعتماد مردم به مسئولان بازسازی می‌شود.

لزوم نقد منصفانه

حسینی تاکید کرد: ائمه جمعه از شیوه نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه پیروی می‌کنند و هیچ وقت چک سفید امضا به کسی نداده و نخواهیم داد.

وی یادآور شد: با استفاده از نیروهای جوان و باانگیزه و کارآمد، توجه به رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی، تسریع در واکسینه کردن مردم، بازسازی مسائل فرهنگی و رفتار عقلانی در کنار انقلابی بودن می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

امام جمعه دیر درباره حوادث افغانستان اظهار کرد: آمریکایی‌ها در اشغال ۲۰ ساله افغانستان به هیچیک از اهداف خود نرسیدند و با فضاحت و رسوایی از این کشور خارج شدند.

وی با بیان اینکه مشکلات و سختی‌های مردم افغانستان کار آمریکایی‌ها است، گفت: آمریکا یک قدم برای پیشرفت کشور افغانستان برنداشته است.

وی درباره سیاست ایران در قبال افغانستان، ابراز کرد: ایران طرفدار ملت افغانستان است و نوع رابطه ما با دولت‌ها به نوع رابطه آنها با ما بستگی دارد.

امام جمعه دیر سالروز شهادت رییسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار را گرامی داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر